Partner serwisu
Drogi i autostrady

GDOŚ przygląda się decyzji środowiskowej dla drogi S10

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
03-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDOŚ przygląda się decyzji środowiskowej dla drogi S10
fot. Google Maps
Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wszczął postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji środowiskowej dla drogi S10 od Stargardu do Piły. Postępowanie jest prowadzone z urzędu.

Decyzja środowiskowa dla całej trasy S10 Stargard – Piła została wydana w lipcu 2021 roku. Dokument obejmuje 108 km przyszłej drogi ekspresowej od końca obwodnicy Stargardu do Piły (połączenie z drogą S11), z wyłączeniem obwodnicy Wałcza.

1 lipca GDOŚ poinformował, że wszczął z urzędu postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji wydanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie.

- Postępowanie zostało wszczęte w celu zweryfikowania prawidłowości decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wszczęcie postępowania nie oznacza jednak obowiązku wstrzymania prowadzonych prac – poinformowała nas Joanna Niedźwiecka, rzeczniczka prasowa Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

Trasa S10 Stargard – Piła na potrzeby realizacji została podzielona na osiem odcinków realizacyjnych – siedem na terenie województwa zachodniopomorskiego, jeden na terenie Wielkopolski. Dla wszystkich podpisane zostały umowy z wykonawcami w trybie zaprojektuj i wybuduj, a sześć odcinków (w tym pięć na terenie Zachodniego Pomorza) zostało już zaprojektowanych – trwa uzyskiwanie decyzji ZRID. – Nie ma żadnych planów, ani przesłanek do wstrzymania tych prac – mówi Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy GDDKiA w Szczecinie. Dodaje, że wnioski o wydanie ZRID dla dwóch ostatnich odcinków zostaną złożone we wrześniu (dla odcinka Łowicz Wałecki – Piecnik) oraz pod koniec listopada tego roku dla odcinka Szczecin Kijewo – Szczecin Zdunowo.

Planowana droga ekspresowa została zaplanowana jako dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Trasa ma omijać miejscowości, przez które przebiega obecna krajowa dziesiątka. W ciągu jej przebiegu zaplanowano jedenaście węzłów drogowych, pięć par Miejsc Obsługi Podróżnych i dwa Obwody Utrzymania Drogi.

GDOŚ poinformował, że decyzja kończąca postępowanie z urzędu w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji środowiskowej zostanie wydana nie wcześniej niż po siedmiu dniach od doręczenie zawiadomienia o wszczęciu postępowania.



Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5